@misc{Biernacki_Marek_Jakość_2011, author={Biernacki, Marek}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 198, s. 9-23}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={W Polsce, pomimo ciągłego wzrostu gospodarczego, nie wzrasta subiektywne odczucie dobrobytu. Badania CBOS pokazują, że dla Polaków największą wartością jest zdrowie (97%) oraz że 75% osób jest niezadowolonych z działalności służby zdrowia. Zatem tylko w tych liczbach można zaobserwować brak optymalizacji dobrobytu społecznego w Polsce. Usługi użyteczności publicznej mają charakter osobisty, więc w bezpośredni sposób wpływają na odczucie dobrostanu. Niewątpliwie jakość tych usług wpływa pozytywnie lub negatywnie na dobrobyt całej populacji. W artykule pokazana jest możliwość oceny instytucji użyteczności publicznej w pięciu wymiarach: 1) profesjonalnym, czyli efektywność; 2) ekonomicznym, czyli wydajność; 3) procesowym, czyli TQM; 4) personalnym, czyli satysfakcja konsumenta, 5) społecznym, czyli poprawa dobrobytu społecznego.}, title={Jakość usług instytucji użyteczności publicznej (IUP) a dobrobyt społeczny}, type={artykuł}, keywords={usługi użyteczności publicznej, jakość usług, dobrobyt społeczny, public utility services, quality of services, public utility company, social welfare}, }