@misc{Pałys_Katarzyna_Marka_2011, author={Pałys, Katarzyna}, year={2011}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 161, s. 19-35}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Prezentowane badanie ma pokazać, że dzisiaj marki nie tylko porządkują sposób postrzegania i kategoryzowania świata, ale tworzą i konstruują to, co postrzegamy jako otaczającą nas rzeczywistość, oraz nas samych w przestrzeni społecznej. To one mówią, kim jesteśmy, w co wierzymy, dokąd zmierzamy. W badaniu wykorzystano zarówno techniki jakościowe (jak pogłębiony wywiad indywidualny - IDI, analizę fotografii socjologicznej (interpretacja semiologiczna), jak i badanie ilościowe (badanie ankietowe). Na potrzeby operacjonalizacji i porządkowania części jakościowej zastosowano nieużywany dotąd podział marek na taxis (marki o planowo skonstruowanej tożsamości) i kosmos (marki o spontanicznie powstałej tożsamości, jak na przykład ekologizm). Dodatkowo skonstruowano narzędzia mierzące poziom wiedzy i identyfikacji respondenta z marką.}, title={Marka jako instrument społecznego konstruowania jednostki - metody jakościowe i ilościowe}, type={artykuł}, keywords={corporate identity, marka, indywidualny wywiad pogłębiony, fotografia socjologiczna, interpretacja semiologiczna}, }