@misc{Buchla_Małgorzata_Efektywność_2022, author={Buchla, Małgorzata and Grelowska, Wanda}, contributor={Kowal-Orczykowska, Anna. Redakcja}, identifier={DOI: 10.5604/01.3001.0016.1796}, year={2022}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022, s. 117-128}, publisher={Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa}, language={pol}, abstract={Najnowsze doniesienia naukowe zachęcają nauczycieli i rodziców do podejmowania prób nauki czytania z dziećmi najmłodszymi. Analizy osiąganych rezultatów badawczych wskazują na skuteczność tego typu przedsięwzięć. Przedstawiony komunikat z badań jest rezultatem przeprowadzonego eksperymentu pedagogicznego. Materiał badawczy został poprzedzony charakterystyką poszczególnych koncepcji, które znalazły zastosowanie w projekcie dotyczącym poziomu efektywności wybranych metod nauki czytania. Należą do nich: Zabawa w czytanie Glenna Domana, Odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak oraz nauka czytania i pisania metodą fonetyczno-literowo-barwną Bronisława Rocławskiego. Z przeprowadzonych badań wysunięto wnioski skierowane do nauczycieli. Wynika z nich, że warto wprowadzić naukę czytania w przedszkolu, ponieważ daje ona szansę na sukcesy edukacyjne, a nade wszystko korzystnie wpływa na wszystkie sfery rozwojowe dziecka.}, title={Efektywność alternatywnych metod nauki czytania w przedszkolu}, type={artykuł}, keywords={wczesne czytanie, metoda G. Domana, odimienna koncepcja nauki czytania I. Majchrzak, metoda fonetyczno-literowo-barwna w nauce czytania i pisania B. Rocławskiego}, }