@misc{Jabłońska_Żaklina_Analiza_2010, author={Jabłońska, Żaklina and Miszczyński, Piotr}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 111, s. 220-235}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={W ciągu kilkunastu ostatnich lat można było zaobserwować rozwój rynku franczyzowego w Polsce. Mimo spowolnienia gospodarczego liczba przedsiębiorstw otwieranych na podstawie licencji franczyzowej nadal rosła. W badaniach franczyzy z reguły rozpatruje się to zagadnienie na tle teorii agencji z perspektywy franczyzodawcy jako pryncypała i franczyzobiorcy jako agenta1. Inne podejście analizuje motywy zawierania umów franczyzowych z perspektywy teorii kosztów transakcyjnych. W pracy została przedstawiona ogólna charakterystyka franczyzy w branży gastronomicznej w Polsce. Celem pracy jest wskazanie przesłanek, które - zdaniem autorów - wpłynęły na zwiększenie liczby umów franczyzowych, z innej strony - z perspektywy franczyzobiorcy. Niniejsze rozważania powiązane zostały z teorią kosztów transakcyjnych.}, title={Analiza franczyzy w Polsce na przykładzie branży gastronomicznej : franczyza w kontekście teorii kosztów transakcyjnych}, type={artykuł}, keywords={franchising, licnejca franczyzowa, teoria kosztów transakcyjnych}, }