@misc{Owczarczuk_Marcin_Prognozowanie_2010,
 author={Owczarczuk, Marcin},
 year={2010},
 rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)},
 description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 107, s. 544-551},
 publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu},
 language={pol},
 abstract={Celem tego artykułu jest analiza możliwości wykorzystania modeli ekonometrycznych zbudowanych z wykorzystaniem uogólnionych estymatorów maximum score (maksymalizacji wyniku) do prognozowania odchodzenia do konkurencji klientów telefonii komórkowej. Z naszego badania wynika, że wykorzystanie maximum score daje modele o dokładniejszych prognozach oraz bardziej stabilne w czasie niż drzewa klasyfikacyjne oraz o znacznie prostszej strukturze niż modele regresji logistycznej. W analizie wykorzystano dane pochodzące od jednego z operatorów telefonii komórkowej w Polsce.},
 title={Prognozowanie odchodzenia do konkurencji klientów telefonii komórkowej},
 type={artykuł},
}