@misc{Aßländer_Michael_S._Corporate_2010, author={Aßländer, Michael S. and Brink, Alexander}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 94, s. 11-31}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={ger}, abstract={Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) stała się w ostatnich latach jedną z najważniejszych koncepcji w obszarze nauk ekonomicznych. Mimo jej dużej popularności jest ona jednak zarówno niedostatecznie zdefiniowana, jak i brakuje jej zadowalających podstaw filozoficznych. W większości przypadków koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa przypisuje się wiele dowolnych działań podejmowanych w przedsiębiorstwach. Również europejska definicja, CSR określająca społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako politykę przedsiębiorstwa uwzględniającą kwestie ekonomiczne, ekologiczne i społeczne, jest bardziej sloganem niż przydatną definicją. Na podstawie krytycznej analizy aktualnych interpretacji omawianego pojęcia i filozofii Kanta podjęto próbę zdefiniowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.}, title={Corporate Social Responsibility - Philosophisch-kritische Anmerkungen zu einem neuen "Paradigma" der Betriebswirtschaftslehre}, type={artykuł}, }