@misc{Nahajowska_Alicja_Metody_2009, author={Nahajowska, Alicja}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 80, s. 108-116}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest przegląd metod, za pomocą których uczelnie wyższe kontrolują jakość oferowanych usług. Podstawą utrzymania przez uczelnie wyższe wysokiego standardu jakości kształcenia jest jego systematyczna kontrola oraz wyciąganie wniosków z przeprowadzonych badań i podejmowanie na ich podstawie koniecznych działań, mających na celu nieustające doskonalenie nauczania. Dbałość uczelni o jakość kształcenia przejawia się w stosowaniu metod, które można rozpatrywać jako endo- i egzogeniczne, czyli opracowane wewnątrz uczelni oraz okresowe przeglądy zewnętrzne, którym uczelnie poddają się dobrowolnie lub obligatoryjnie. Zarówno endo- jak i egzogeniczne procedury kontroli jakości kształcenia obejmują programy kształcenia, przebieg edukacji oraz efekty końcowe.}, title={Metody kontroli i pomiaru jakości kształcenia stosowane przez szkoły wyższe}, type={artykuł}, keywords={jakość kształcenia, metody ewaluacji, audyty wewnętrzne}, }