@misc{Batko_Roman_Między_2011, author={Batko, Roman}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 13-22}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Czym ma być współczesne muzeum? Czy ma ono pozostać pilnie strzeżonym magazynem czy parkiem rozrywki, lunaparkiem? Jak urzeczywistnić postulowany złoty środek? Poprzez nowoczesne, odważne zarządzanie, które, pamiętając o ustawowo zapisanych zadaniach muzeów, nie boi się wyznań współczesności. W artykule pragnę przedstawić pozytywny przykład takiego działania w Muzeum Narodowym w Kielcach, które rozpoczęło przemianę w 2009r., najpierw wprowadzając system zarządzania jakością według normy ISO 9001, równocześnie wdrażając narzędzia do komunikacji typu CRM, zarządzać procesami za pomocą nowoczesnego oprogramowania „ADONIS”, by zakończyć pewien etap zmian uzyskaniem w 2010 r. Polskiej Nagrody Jakości.}, title={Między świątynią a lunaparkiem - muzeum na drodze doskonalenia jakości}, type={artykuł}, keywords={zarządzanie muzeum, zarządzanie zmianą, zarządzanie jakością}, }