@misc{Walentek_Dorota_Identyfikacja_2023, author={Walentek, Dorota}, contributor={Dudycz, Helena. Redaktor and Hernes, Marcin. Redaktor and Pondel, Maciej. Redaktor and Rot, Artur. Redaktor}, identifier={DOI: 10.15611/2023.51.0.14}, year={2023}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Walentek, D. (2023). Identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej. W: H. Dudycz, M. Hernes, M. Pondel, A. Rot (red.), Informatyka w zarządzaniu (s. 246-262). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Rzeczywistość rozszerzona (AR) to technologia coraz częściej wykorzystywana w wielu obszarach życia. Wśród licznych publikacji naukowych poświęconych tej tematyce brakuje badań dotyczących potrzeb klientów indywidualnych w zakresie chęci korzystania z rzeczywistości rozszerzonej, maksymalnego akceptowalnego kosztu urządzenia obsługującego AR oraz głównych obszarów wykorzystania tej technologii. Celem artykułu była identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej. Badanie ankietowe przeprowadzono drogą internetową w grupie 236 konsumentów. W trakcie badania potwierdzono zależność pomiędzy płcią a chęcią użytkowania w przyszłości AR oraz pomiędzy płcią a wyborem obszarów, w których konsument najchętniej korzystałby z tej technologii. Wykazano także, że wraz ze wzrostem częstotliwości użytkowania rzeczywistości rozszerzonej przez konsumenta rośnie maksymalna akceptowalna kwota, którą dana osoba jest w stanie wydać na urządzenia wykorzystujące AR. Nie stwierdzono z kolei zależności pomiędzy miejscem zamieszkania a częstotliwością korzystania z technologii rzeczywistości rozszerzonej.}, title={Identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej}, type={rozdział}, keywords={rzeczywistość rozszerzona, technologia AR, augmented reality, AR technology}, }