@misc{Kalisiak-Mędelska_Magdalena_Koopetycja_2023, author={Kalisiak-Mędelska, Magdalena and Pilawka, Tomasz}, contributor={Rynio, Dorota. Redakcja and Zakrzewska-Półtorak, Alicja. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.93.0.22}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Kalisiak-Mędelska, M. i Pilawka, T. (2023). Koopetycja jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku wina. Przyszłość czy mrzonka o lokalnych producentach wina w Polsce? W: D. Rynio, A. Zakrzewska-Półtorak (red.), Przestrzeń i regiony w nowoczesnej gospodarce. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Stanisławowi Korenikowi (s. 294-308). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Rozdział koncentruje się na koopetycji w obszarze lokalnego rynku wina w Polsce. W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny rozwój polskiego rynku wina, spowodowany udoskonaleniem procesu produkcji oraz zmianą oczekiwań i preferencji konsumentów. Dominacja na rynku wina w Polsce win importowanych z tradycyjnych krajów winiarskich, spowodowała że wzmocnienie pozycji konkurencyjnej lokalnych producentów wina stało się priorytetem. Dlatego też celem badania była identyfikacja postaw lokalnych producentów wina wobec zjawiska koopetycji, która może być postrzegana jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na rynku. Badanie empiryczne przeprowadzono wśród wybranych lokalnych producentów wina działających w regionie dolnośląskim. Jego wyniki wskazują, że jest określony potencjał oraz chęć do rozwoju koopetycji w tym obszarze, opierającej się przede wszystkim o współpracę.}, title={Koopetycja jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku wina. Przyszłość czy mrzonka o lokalnych producentach wina w Polsce?}, type={rozdział}, keywords={konkurencyjność, koopetycja, współpraca, konkurencja, lokalny rynek wina, competitiveness, coopetition, cooperation, competition, local wine market}, }