@misc{Baraniuk_Alina_Analiza_2023, author={Baraniuk, Alina and Sitek, Anna and Smolińska, Amanda}, contributor={Swacha-Lech, Magdalena. Redakcja and Dittmann, Iwona. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.25.3.01}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Baraniuk, A., Sitek, A. i Smolińska, A. (2023). Analiza porównawcza kart kredytowych dla klienta indywidualnego. W: M. Swacha-Lech, I. Dittmann (red.), Finanse (s. 9-24). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Karty kredytowe są obecnie popularnym produktem bankowym. Przyczyn tego można upatrywać w rozwoju technologii oraz bardziej pozytywnym nastawieniu społeczeństwa do kart kredytowych. Klienci coraz częściej sięgają po to rozwiązanie, ponieważ umożliwia ono lepsze zarządzanie swoimi finansami. Rosnąca popularność kart kredytowych stała się przyczyną dokonania przeglądu rynku kart kredytowych w Polsce z punktu widzenia klienta indywidualnego. Celem artykułu było wybranie najkorzystniejszej karty kredytowej dla przeciętnego klienta spośród ofert dostępnych w 5 bankach komercyjnych przyjętych do analizy. W przeprowadzonych badaniach wykorzystano metodę scoringową, która umożliwiła wyłonienie najkorzystniejszej oferty. Wykazano również, iż współczesny rynek kart kredytowych charakteryzuje się niską różnorodnością pod względem współczesnych trendów oraz potrzeb klientów nawiązujących do celów zrównoważonego rozwoju.}, title={Analiza porównawcza kart kredytowych dla klienta indywidualnego}, type={rozdział}, keywords={karta kredytowa, klient indywidualny, bankowość detaliczna, sektor bankowy, credit card, individual client, retail banking, banking sector}, }