@misc{Komarnicki_Hubert_Crowdfunding_2024, author={Komarnicki, Hubert}, contributor={Gasz, Małgorzata. Redaktor and Koza, Andrzej. Redaktor and Politaj, Adriana. Redaktor}, identifier={DOI: 10.15611/2024.49.9.08}, year={2024}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Komarnicki, H. (2024). Crowdfunding udziałowy jako skuteczne źródło finansowania przedsiębiorstw w warunkach wysokiej inflacji. W: M. Gasz, A. Politaj, A. Koza, Ekonomia i finanse (s. 81-88). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={W niniejszym artykule dokonana została ocena skuteczności crowdfundingu udziałowego jako formy pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa w warunkach wysokiej inflacji. Badanie obejmuje lata 2019-2023 i emisje akcji crowdfundingowych. W hipotezie badawczej założono, że crowdfunding udziałowy jest skuteczny w warunkach wysokiej inflacji. Analiza statystyczna i porównawcza wykazała drastyczny spadek liczby emisji i inwestorów w latach 2022-2023 zbiegający się z gwałtownym wzrostem inflacji. Wnioski wskazują, że w warunkach wysokiej inflacji przedsiębiorstwa nie pozyskują wystarczającego kapitału poprzez crowdfunding udziałowy. W latach 2022-2023 większość firm nie osiągnęła zamierzonych celów finansowych, co prowadzi do trudności w działalności, braku realizacji inwestycji i problemów w planowaniu długoterminowym. Hipoteza o skuteczności crowdfundingu w warunkach wysokiej inflacji została sfalsyfikowana, co wskazuje na ograniczoną skuteczność tej formy finansowania.}, title={Crowdfunding udziałowy jako skuteczne źródło finansowania przedsiębiorstw w warunkach wysokiej inflacji}, type={rozdział}, keywords={crowdfunding udziałowy, finansowanie przedsiębiorstw, niestabilne makrootoczenie ekonomiczne, equity crowdfunding, financial for businesses, unstable macroeconomic environment}, }