@misc{Ptak_Mariusz_Ocena_2012, author={Ptak, Mariusz}, contributor={Rusiński, Eugeniusz. Promotor}, year={2012}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Politechnika Wrocławska}, language={pol}, abstract={W rozprawie doktorskiej przedstawiono metodę oceny wpływu elementów konstrukcyjnych przedniej części pojazdu na bezpieczeństwo pieszego. Integralnym elementem metody jest autorski parametr k, pozwalający określić kinematykę pieszego po zderzeniu. Nowy algorytm odpowiada na problem oceny ryzyka uderzenia pojazdu SUV w pieszego. Metoda została zweryfikowana na przykładzie pojazdu kompaktowego i SUV, łącząc kryterium kinematyczne i biomechaniczne.}, abstract={The doctoral dissertation presents a method for evaluating the impact of vehicle front structural components on pedestrian safety. An integral part of the method is a proprietary parameter k, which allows for determining pedestrian kinematics after a collision. The new algorithm addresses the risk assessment of SUV impacts on pedestrians. The method was validated through case analysis on both a compact car and an SUV, combining kinematic and biomechanical criteria.}, title={Ocena wpływu elementów konstrukcyjnych pojazdów samochodowych na bezpieczeństwo pieszego}, type={rozprawa doktorska}, keywords={bezpieczeństwo pieszego, SUV metoda elementów skończonych, multibody, elementy konstrukcyjne pojazdów, wypadki drogowe, ochrona pieszych, konstrukcja pojazdów, bezpieczeństwo drogowe, systemy ochrony pieszych, kolizje pieszy-pojazd, wypadki samochodowe, testy zderzeniowe, pedestrian safety, SUV, finite element method, vehicle structural components, road accidents pedestrian protection, vehicle design, road safety, pedestrian protection systems, pedestrian-vehicle collisions, car accidents, crash tests}, }