@misc{Hadrian_Szymon_Budowanie_2024, author={Hadrian, Szymon}, contributor={Teneta, Dorota. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2024.55.0.04}, year={2024}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Hadrian, Sz. (2024). Budowanie lojalności klienta w kontekście odpowiedzialnych działań producentów i konsumentów. W: D. Teneta (red.), Zrównoważony rozwój – trendy, wyzwania, kontrowersje (s. 49-61). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Współczesne przedsiębiorstwa muszą się nieustannie dostosowywać do zmieniającego się otoczenia. Stawia to pod znakiem zapytania możliwości utrzymania lojalności klientów i, tym samym, pozycji konkurencyjnej na rynku. Celem artykułu jest rozpoznanie możliwości budowania lojalności klienta w kontekście odpowiedzialnych działań producentów i konsumentów. Sformułowano następujące pytania badawcze: Czym jest lojalność klienta? W jaki sposób przejawia się odpowiedzialność konsumentów i producentów? Jakie znaczenie dla budowania lojalności klienta mają odpowiedzialne działania producentów i konsumentów? Zastosowane metody badań obejmują analizę literatury przedmiotu, jak również sondaż diagnostyczny. Ankietowanymi byli studenci Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, którzy wskazali m.in. preferowane metody nabywania dóbr, główne czynniki wpływające na ich decyzję o zakupie produktu czy też jakie jest podejście do odpowiedzialnej konsumpcji. Z badań wynika, że kluczowe dla utrzymanie poziomu lojalności klientów oraz zaufania wobec systemów certyfikujących jest przekonanie konsumentów o uczciwym działaniu producentów na polu zrównoważonego rozwoju.}, title={Budowanie lojalności klienta w kontekście odpowiedzialnych działań producentów i konsumentów}, type={rozdział}, keywords={lojalność klienta, marka, odpowiedzialna konsumpcja, customer loyalty, brand, responsible consumption}, }