@misc{Nowicka_Joanna_Logistyka_2025, author={Nowicka, Joanna}, contributor={Detyna, Beata. Redakcja}, identifier={DOI: 10.71433/2025.87.1.07}, year={2025}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Logistyka. Współczesne Wyzwania, t. 15, s. 88-110}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Akademii Nauk Stosowanych Angelusa Silesiusa}, language={pol}, abstract={Przedmiot i cel pracy: Przedmiotem badań była identyfikacja, analiza i ocena obszarów zadaniowych logistyki informacji w działalności fryzjerskiej oraz rekomendacja ich usprawnień dla sprawnej realizacji usług. Materiały i metody: W rozdziale wykorzystano krytyczną analizę literatury i przeprowadzono badania ankietowe. Wyniki: Autorka zidentyfikowała główne obszary logistyki informacji i zaproponowała model skutecznego działania, m.in. wprowadzenie cyfrowych rozwiązań logistyki informacji, które usprawni m.in. zarządzanie terminami wizyt, zamówieniami produktów oraz komunikację z klientami, co oznacza lepszą organizację pracy salonów fryzjerskich. Wnioski: We fryzjerstwie, charakteryzującym się sporą odpornością na zawirowania rynkowe, przy jednoczesnym stałym wzroście wymagań klientów, rozwijają się nowe modele biznesowe skutecznej, efektywnej i terminowej komunikacji informacji. Logistyka informacji jest nieodzownym elementem adaptacji branży fryzjerskiej do nowych technologii, ekologicznych wymagań i rosnących oczekiwań klientów. Jej rola będzie rosła wraz z rozwojem i zaawansowaniem technologicznym fryzjerstwa, wspierając płynność operacyjną i konkurencyjność salonów. Wprowadzenie nowoczesnych narzędzi logistyki informacji (np. platform CRM, aplikacji mobilnych) przyspieszy adaptację fryzjerów do wymagań transformacji cyfrowej, powodując wzrost efektywności ich pracy poprzez redukcję manualnego zarządzania procesami logistycznymi.}, type={rozdział}, title={Logistyka informacji na przykładzie salonów fryzjerskich}, keywords={informacja, fryzjer, logistyka, przepływy informacji, komunikacja}, }