@misc{Kobes_Paweł_Problem_2024,
 author={Kobes, Paweł},
 contributor={Bernatek-Zaguła, Izabela. Redakcja},
 identifier={DOI: 10.5604/01.3001.0055.0752},
 year={2024},
 rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)},
 description={Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 52(3)/2024, s. 29-40},
 publisher={Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa},
 language={pol},
 abstract={Przemoc rówieśnicza w szkole nie jest zjawiskiem marginalnym, choć nikt nie mierzy skali tego zjawiska. Jednakże do przeciwdziałania jemu wymagane jest współdziałanie szkoły, rodziców oraz wyspecjalizowanych instytucji, jak np. poradnie pedagogiczno-psychologiczne. W obowiązującym stanie prawnym szkoła nie ma mocnej pozycji do tego, aby móc oddziaływać na dzieci i ich rodziców. Natomiast można odnieść wrażenie, że rodzicie stoją ponad całym systemem opieki nad dziećmi, a ich udział w rozwiązywaniu problemu zależy w zasadzie od ich dobrej woli. Do tego nauczyciele, choć znają problem przemocy, to nie potrafią sobie z nim skutecznie radzić.},
 type={artykuł},
 title={Problem przemocy rówieśniczej w polskich szkołach - system przeciwdziałania zjawisku},
 keywords={szkoła, przemoc, rodzice, demoralizacja},
}