@misc{Grelowska_Wanda_Udział_2024, author={Grelowska, Wanda and Buchla, Małgorzata}, contributor={Bernatek-Zaguła, Izabela. Redakcja}, identifier={DOI: 10.5604/01.3001.0055.1119}, year={2024}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 52(3)/2024, s. 61-71}, publisher={Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa}, language={pol}, abstract={Przedstawione w tekście wyniki badań dotyczą udziału rodziców w procesie nauki czytania, który jest realizowany zarówno w przedszkolu, jak i w domu rodzinnym dziecka. Celem naczelnym prowadzonych analiz było określenie stopnia zaangażowania rodziców w realizację zadań zainicjowanych przez nauczycieli. Anonimowe badania ankietowe przeprowadzone wśród rodziców dzieci objętych eksperymentem w placówkach przedszkolnych województwa dolnośląskiego sprzyjały uzyskaniu rzetelnych odpowiedzi. Na uwagę zasługują wytypowane przez respondentów rodzaje czynników inicjujących czytanie w domu. Podjęcie takiego przedsięwzięcia nastąpiło w wyniku oceny umiejętności nauki czytania przez rodziców. Wysokie wskaźniki dały asumpt do podjęcia i kontynuacji ćwiczeń. Wyniki analiz badawczych mogą zatem być inspiracją do podjęcia podobnych działań na gruncie przedszkola i domu rodzinnego dziecka.}, type={artykuł}, title={Udział rodziców we wczesnej nauce czytania ich dzieci}, keywords={wczesne czytanie, współpraca przedszkola z rodzicami, motywowanie do nauki}, }