@misc{Grelowska_Wanda_Udział_2024,
 author={Grelowska, Wanda and Buchla, Małgorzata},
 contributor={Bernatek-Zaguła, Izabela. Redakcja},
 identifier={DOI: 10.5604/01.3001.0055.1119},
 year={2024},
 rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)},
 description={Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 52(3)/2024, s. 61-71},
 publisher={Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa},
 language={pol},
 abstract={Przedstawione w tekście wyniki badań dotyczą udziału rodziców w procesie nauki czytania, który jest realizowany zarówno w przedszkolu, jak i w domu rodzinnym dziecka. Celem naczelnym prowadzonych analiz było określenie stopnia zaangażowania rodziców w realizację zadań zainicjowanych przez nauczycieli. Anonimowe badania ankietowe przeprowadzone wśród rodziców dzieci objętych eksperymentem w placówkach przedszkolnych województwa dolnośląskiego sprzyjały uzyskaniu rzetelnych odpowiedzi. Na uwagę zasługują wytypowane przez respondentów rodzaje czynników inicjujących czytanie w domu. Podjęcie takiego przedsięwzięcia nastąpiło w wyniku oceny umiejętności nauki czytania przez rodziców. Wysokie wskaźniki dały asumpt do podjęcia i kontynuacji ćwiczeń. Wyniki analiz badawczych mogą zatem być inspiracją do podjęcia podobnych działań na gruncie przedszkola i domu rodzinnego dziecka.},
 type={artykuł},
 title={Udział rodziców we wczesnej nauce czytania ich dzieci},
 keywords={wczesne czytanie, współpraca przedszkola z rodzicami, motywowanie do nauki},
}