@misc{Korzeniowska_Anna_Analiza_2024,
 author={Korzeniowska, Anna and Szymańska, Joanna},
 identifier={DOI: 10.15611/nit.2024.40.10},
 year={2024},
 description={Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2024, Nr 40, s. 112-127},
 publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu},
 language={pol},
 abstract={Cel: Celem artykułu jest ocena zakresu wykorzystania narzędzi marketingu mix przez mikroprzedsiębiorstwo, czyli przedsiębiorstwo o niewielkiej skali działalności. Metodyka: Do przygotowania opracowania wykorzystano metody badawcze typu desk research: metodę opisową, analizę SWOT, analizę porównawczą oraz wywiad swobodny i obserwacje. W pracy przedstawiono autorską analizę marketingu mix, z omówieniem specyfiki instrumentów marketingu mix wykorzystywanych przez badane mikroprzedsiębiorstwo produkcyjno-usługowe. Wyniki: Badania wykazały, że w zarządzaniu mikroprzedsiębiorstwem wykorzystuje się narzędzia marketingu mix w zakresie typowym dla najmniejszych firm prowadzących działalność w branży architektury ogrodowej. Po zidentyfikowaniu mocnych i słabych stron analizowanego przedsiębiorstwa oraz szans i zagrożeń występujących w jego otoczeniu (analiza SWOT) należy stwierdzić, że omawiany w pracy podmiot gospodarczy będący mikroprzedsiębiorstwem ma więcej słabych stron niż mocnych, nawet w sytuacji, gdy warunki zewnętrzne sprzyjają rozwojowi tej jednostki gospodarczej. Implikacje i rekomendacje: Uwzględniając wyniki przeprowadzonych badań, można rekomendować, żeby zarządzając mikroprzedsiębiorstwem, skoncentrować się przede wszystkim na zwiększaniu wpływów środków finansowych, zmniejszeniu kosztów działalności, zwiększeniu dostępności towarów handlowych, unowocześnieniu asortymentu oferowanych produktów, podniesieniu efektywności produkcji, tworzeniu strategicznych partnerstw oraz zachowaniu wysokiej pozycji na rynku na tle innych konkurentów. Oryginalność/wartość: Przeprowadzono autorski przegląd literatury przedmiotu w celu zaprezentowania różnych podejść do rozumienia koncepcji marketingu mix. Uzupełniono aktualną wiedzę na temat zastosowania instrumentów marketingu mix przez małe przedsiębiorstwo, posiłkując się określonym studium przypadku.},
 title={Analiza instrumentów marketingu mix stosowanych we współczesnym mikroprzedsiębiorstwie},
 type={artykuł},
}