@misc{Krahel_Maciej_Działalność_2024, author={Krahel, Maciej}, contributor={Brajer-Marczak, Renata. Redakcja and Marciszewska, Anna. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2024.31.3.04}, year={2024}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2024, s. 51-63}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Działalność non profit prowadzona przez prywatne przedsiębiorstwa jest aktualnie powszechnym zjawiskiem. Jednakże wiele firm wykorzystuje takie działania w celu promocji własnej marki oraz zdobycia uznania wśród lokalnych społeczności. Prezentowany artykuł opisuje aspekty działań non profit podejmowanych przez prywatne przedsiębiorstwo o globalnym zasięgu działania. Celem rozdziału jest określenie przesłanek angażowania się korporacji w działalność non profit wraz z ustaleniem wynikających z tego korzyści. W szczególności zwrócono uwagę na uzyskiwane korzyści i sposoby wsparcia wydarzeń o charakterze non profit. Przedstawiono także zaangażowanie pracowników w tego typu inicjatywy. W artykule została wykorzystana metoda obserwacji niejawnej oraz analiza danych udostępnianych przez badaną firmę w mediach społecznościowych. Przedstawiony w artykule obszar został szeroko zidentyfikowany w literaturze, jednak nadal nie został dogłębnie zbadany pod względem praktyk stosowanych przez korporacje. Dlatego w prezentowanym artykule zostanie podjęta próba identyfikacji motywów działalności non profit prowadzonej przez korporacje.}, type={rozdział}, title={Działalność non profit w korporacjach – strategia zarządzania czy bezinteresowna pomoc?}, keywords={działalność charytatywna, działalność non-profit, strategie zarządzania, wizerunek firmy, charitable activities, non-profit activity, management strategies, corporate image}, }