@misc{Wielewska_Izabela_Determinants_2006, author={Wielewska, Izabela and Sikorska, Daria}, year={2006}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1118, t. 2, s. 476-480}, publisher={Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu}, language={eng}, abstract={Artykuł dotyczy problematyki uwarunkowań rozwoju konkurencyjności w firmach agrobiznesowych. O pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa świadczy jego udział w rynku docelowym i osiągnięta sytuacja finansowa. Istotny jest również eksport wyrobów, który stał się możliwy po wprowadzeniu liberalizacji handlu. Dana firma ma lepszą niż przeciwnicy pozycję konkurencyjną wówczas, gdy ma jednocześnie wyższy od nich udział w obsługiwanym rynku, jej produkty są częściej nabywane przez konsumentów, a także gdy uzyskuje korzystniejsze efekty finansowe niż konkurencja.O pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa decyduje głównie zaspokajanie potrzeb klientów. To właśnie ich wymogi powodują przeprowadzanie w firmach wielu zmian, które w efekcie mają wpłynąć na wzrost ich konkurencyjności.}, type={artykuł}, title={Determinants of Development of Competitiveness in Agricultural Companies}, }