@misc{Leszczyński_Piotr_Koncepcja_2012, author={Leszczyński, Piotr}, year={2012}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Ekonomia = Economics, 2012, Nr 1 (18), s. 104-115}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Artykuł przedstawia koncepcję zagadnienia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility), koncentrując szczególną uwagę na roli i znaczeniu interesariuszy w odniesieniu do banku. W pracy dokonano syntezy tych pozostających w relacjach z bankiem podmiotów oraz wskazano, jakie kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności są najistotniejsze w aspekcie współpracy z nimi. Podkreślono, że przedsiębiorstwo w swej działalności powinno być świadome, wobec jakich podmiotów pozostaje ono odpowiedzialne - rozpoznanie tych podmiotów oraz odpowiednie przyjęte normy postępowania w pryzmacie CSR pozwalają na analizę zarówno zagrożeń, jak i szans banku w procesie tej współpracy i funkcjonowanie zgodnie z ideą społecznej odpowiedzialności. W pierwszej części artykułu opisano coraz bardziej popularną w kontekście ostatnich zawirowań na rynkach finansowych koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. W drugiej części analizie poddano otoczenie banku w pryzmacie społecznej odpowiedzialności, skupiając się na interesariuszach. W artykule poruszono aspekty istotne z punktu widzenia banku jako jednostki zaufania publicznego, od której oczekuje się więcej niż tylko działalności "dla zysku". Istotne jest w opinii autora przekazanie jasnego komunikatu do kadry zarządzającej banków, że uwzględnianie idei Corporate Social Responsibility w procesach decyzyjnych oraz budowaniu strategii nie tylko umożliwi przedsiębiorstwu w długim okresie czerpanie z tej działalności profitów, ale wpłynie też na korzyści dla całego społeczeństwa, które oczekuje od banków działania aktywnego}, title={Koncepcja społecznej odpowiedzialności banku w odniesieniu do jego interesariuszy}, type={artykuł}, keywords={CSR, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, społeczna odpowiedzialność banku, interesariusz, Corporate and social responsibility, bank, stakeholder}, }