@misc{Grześkowiak_Alicja_Statystyczna_2013, author={Grześkowiak, Alicja}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Ekonometria = Econometrics, 2013, Nr 2 (40), s. 22-35}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Celem pracy jest ocena uczestnictwa w kształceniu ustawicznym osób dorosłych w Polsce. W analizie uwzględniono zaangażowanie edukacyjne Polaków w wieku 25-64 lat na trzech poziomach: krajowym, regionalnym i indywidualnym. Dane na szczeblu krajowym skonfrontowano z sytuacją w Europie, dane na poziomie wojewódzkim rozpatrzono w kontekście konkurencyjności regionów. Na poziomie indywidualnym zidentyfikowano za pomocą drzew klasyfikacyjnych główne czynniki decydujące o podejmowaniu kształcenia. Rezultaty analizy wskazują, że kształcenie ustawiczne w Polsce jest realizowane w niedostatecznym stopniu, występują w tym zakresie różnice regionalne, a głównym czynnikiem decydującym o podejmowaniu nauki jest poziom wykształcenia}, title={Statystyczna analiza aktywności edukacyjnej osób dorosłych w Polsce}, type={artykuł}, keywords={analiza statystyczna, kształcenie ustawiczne, drzewa klasyfikacyjne, statistical analysis, continuous learning, classification trees}, }