@misc{Buchnowska_Dorota_Wykorzystanie_2013, author={Buchnowska, Dorota}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 2 (15), s. 36-50}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Od kilku lat rośnie popularność portali społecznościowych w Polsce, co sprawia, że coraz więcej organizacji podejmuje działania określane mianem social media marketing. Dotyczy to również uczelni wyższych, których sytuacja na rynku usług edukacyjnych zmusza do zachowań przedsiębiorczych. Podobnie jak organizacje gospodarcze, najczęściej podejmują one działania na Facebooku, najpopularniejszym wśród studentów serwisie społecznościowym, z którego korzysta już blisko 70% polskich internautów. Celem artykułu jest analiza i ocena aktywności rodzimych szkół wyższych oraz studentów na Facebooku, porównanie aktywności uczelni publicznych i niepublicznych, a także wskazanie aktywności, jakie uczelnie powinny podejmować na tym portalu. Analizę oparto na badaniach własnych autorki: eksploracji strony (fanpage) uczelni w serwisie Facebook, prowadzonej od stycznia 2012 r., oraz badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród studentów dwóch trójmiejskich uczelni wyższych. Wyniki zrealizowanych badań pokazują, że uczelnie wyższe dostrzegają korzyści z działań prowadzonych w social media, o czym świadczy chociażby liczba polskich uczelni posiadających aktywne profile w najpopularniejszych serwisach społecznościowych, oraz dostarczają wiedzy o tym, jakie informacje powinny być dostępne na fanpage'u uczelni, żeby ten spełniał swoje funkcje}, title={Wykorzystanie mediów społecznościowych przez uczelnie wyższe i studentów w świetle badań własnych}, type={artykuł}, keywords={serwis społecznościowy, media społecznościowe, uczelnie wyższe, Facebook, fanpage, social networks, social media, universities}, }