@misc{Zbierowski_Przemysław_Społeczne_2014, author={Zbierowski, Przemysław}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2014.356.01}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Management Forum, 2014, Nr 2, s. 9-18}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={We wszelkich dyskusjach i badaniach dotyczących sukcesu przedsiębiorstwa kluczowe jest określenie tego, co można uznać za sukces. Kryteria oceny efektywności przedsiębiorstw (będące podstawą definiowania sukcesu) zmieniają się w czasie, są również w silnym stopniu uwarunkowane przez czynniki otoczenia społeczno-kulturowego. W artykule opisano potrzebę szerszego, wielowymiarowego spojrzenia na efektywność przedsiębiorstw, uwzględniającego godzenie sprzeczności między różnymi kategoriami sukcesu, wpływ interesariuszy, a także wymiary efektywności, takie jak efektywność społeczna oraz dobrostan psychologiczny pracowników}, title={Społeczne i kulturowe aspekty sukcesu przedsiębiorstw – społeczna efektywność organizacji}, type={artykuł}, keywords={sukces, efektywność, efektywność społeczna, dobrostan psychologiczny, pozytywna teoria organizacji, success, performance, social performance, psychological well being, Positive Organizational Scholarship}, }