@misc{Zakrzewska-Bielawska_Agnieszka_Rola_2014, author={Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2014.363.07}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Management Forum, 2014, Nr 5, s. 75-86}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Koopetycja, czyli jednoczesna współpraca i konkurencja pomiędzy tymi samymi organizacjami, ma przynieść obopólną korzyść obu stronom relacji. Tak uzyskiwane korzyści przekładają się na wzrost konkurencyjności koopetytorów w sensie atrybutowym. Na podstawie badań przeprowadzonych na reprezentatywnej, ze względu na wielkość i branżę, próbie przedsiębiorstw sektora wysokich technologii stwierdzono, że firmy, które zawiązały relacje koopetycyjne, wskazywały szerszy zestaw cech wyróżniających je na tle konkurentów niż te, które nie podjęły współpracy z rywalami. Jednocześnie skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależą od jej zakresu i intensywności relacji składowych. W związku z tym na podstawie uzyskanych wyników badań zaproponowano wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności}, title={Rola koopetycji w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw – benchmarki działań koopetycyjnych w praktyce firm high-tech}, type={artykuł}, keywords={konkurencyjność, koopetycja, benchmark, przedsiębiorstwo high-tech}, }