@misc{Grębosz_Magdalena_Badania_2016, author={Grębosz, Magdalena}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.10}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 101-110}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Nostalgia to pozytywne nastawienie lub korzystna postawa wobec ludzi, miejsc, produktów i marek, które były znane konsumentowi w czasach jego młodości. Wyniki badań prowadzonych w zagranicznych ośrodkach potwierdzają pozytywny wpływ nostalgii na postawy i zachowania konsumentów, zwłaszcza w obszarze komunikacji marketingowej. Celem artykułu jest próba przedstawienia koncepcji nostalgii w marketingu oraz ocena postaw nostalgicznych konsumentów wobec marek z wykorzystaniem istniejących technik pomiarowych. W artykule wykorzystano informacje pochodzące ze źródeł wtórnych i pierwotnych. Głównym celem studiów literaturowych było dokonanie krytycznej analizy koncepcji marki nostalgicznej. W artykule przedstawiono także wyniki własnych badań pilotażowych dotyczących postaw nostalgicznych młodych konsumentów z Francji i Polski. Analiza wyników badań potwierdza pozytywną ocenę marek nostalgicznych przez młodych konsumentów, zwłaszcza w przypadku marek pokoleniowych}, title={Badania postaw nostalgicznych konsumentów wobec marek}, type={artykuł}, keywords={nostalgia, postawy konsumentów, marka, consumers attitudes, brand}, }