Struktura obiektu
Tytuł:

Zróżnicowanie terytorialne podmiotów handlu elektronicznego w Polsce

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Territorial differentiation of e-commerce in Poland

Autor:

Pieczarka, Katarzyna

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; Nr 1 (544), s. 79-87

Abstrakt:

Celem artykułu było przedstawienie przestrzennego zróżnicowania oraz podstawowej charakterystyki podmiotów prowadzących e-sprzedaż w Polsce w roku 2016 z wykorzystaniem metody analizy statystycznej i porównawczej. Na podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzono, że w roku 2016 około 12% przedsiębiorstw w Polsce prowadziło e-sprzedaż, natomiast 32,5% przedsiębiorstw składało zamówienia poprzez Internet. Największe natężenie podmiotów prowadzących e-sprzedaż zaobserwowano w województwach mazowieckim, łódzkim i wielkopolskim, a najmniejsze w województwach świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim oraz lubuskim. Zamówienia otrzymane przez przedsiębiorstwa w 2016 roku najczęściej pochodziły od nabywców zlokalizowanych w Polsce. W województwie łódzkim realizowano najwięcej takich zamówień z wykorzystaniem systemu sprzedaży poprzez strony internetowe lub aplikacje mobilne, natomiast województwo mazowieckie było liderem sprzedaży z wykorzystaniem systemów EDI

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2019.544.09

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; Nr 1 (544)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: