Struktura obiektu
Tytuł:

The clustering and segmentation of customers and products in the multi-channel sales of B2B e-commerce trading companies

Tytuł publikacji grupowej:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics

Tytuł odmienny:

Klastrowanie i segmentacja klientów i produktów w sprzedaży wielokanałowej firm handlowych działających w e-commerce w segmencie B2B

Autor:

Bąska, Mateusz

Temat i słowa kluczowe:

clustering ; segmentation ; e-commerce ; omnichannel ; systematic review ; klastrowanie ; segmentacja ; przegląd literatury

Opis:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2021, Nr 2 (60), s. 14-26

Abstrakt:

Given the progressive growth of e-commerce sales and the increasing interest in large-channel sales of business-to-business (B2B) trading companies among researchers and practitioners, the aim of this article was to identify the needs related to clustering and segmentation in B2B trading companies, as well as the techniques currently in use. Issues related to clustering and customer and product segmentation were explored and the most promising research areas for the nearest future identified. The article outlines the main techniques for clustering and segmenting customers and products, and identifies potential areas for further research. From a managerial perspective, the article is useful for companies entering the domain of multi-channel sales to guide their future efforts on methods to increase the value of customer purchases.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2021

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ie.2021.2.02

Język:

eng

Powiązania:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2021, Nr 2 (60)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: