Struktura obiektu
Tytuł:

Teoria pomiaru efektywności badań marketingowych w modelu regresji i równań strukturalnych

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Theory of efficiency measurement in marketing research with regression and structural equations models

Autor:

Tarka, Piotr

Temat i słowa kluczowe:

efektywność badań marketingowych ; regresja wieloraka (MRA) ; analiza równań strukturalnych (SEM)

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 163, s. 70-82

Abstrakt:

Podejmowanie decyzji rynkowych przez menedżerów na podstawie nieefektywnych i mało skutecznych badań marketingowych może zagrażać bezpieczeństwu firmy. Minimalizacja tego ryzyka jest możliwa przez dobór właściwych modeli analitycznych pozwalających firmom zmierzyć poziom efektywności w zakresie wydatków poniesionych na badania marketingowe (tj. stosunku nakładów przeznaczonych na ten cel do wyników ekonomicznych osiągniętych dzięki tym nakładom). Autor w pierwszej części artykułu opisuje istotę i główne problemy analizy efektywności badań marketingowych. Z kolei w drugiej części prezentuje uogólniony model pomiaru efektywności badań marketingowych (tj. nakładów badawczych w firmach względem wyników końcowych) oraz omawia modele SEM i MRA z perspektywy ich przydatności w analizie efektywności owych badań.

Wydawca:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 163 ; Ekonometria = Econometrics, 2011, Nr 30

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: