Struktura obiektu
Tytuł:

Opiekun, buntownik czy kreator? Kody archetypowe a działania nauczycieli w kryzysie pandemii

Tytuł publikacji grupowej:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona

Tytuł odmienny:

A guardian, a rebel or an everyman? Archetypal codes and the teacher’s actions in a pandemic crisis

Autor:

Kowal-Orczykowska, Anna

Współtwórca:

Kowal-Orczykowska, Anna. Redakcja

Temat i słowa kluczowe:

kryzys ; zmiana ; archetypy jungowskie ; nauczyciel w sytuacji zmiany

Opis:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022, s. 73-87

Abstrakt:

Artykuł przedstawia badania dotyczące zachowań nauczycieli w dobie zmian związanych z pandemią COVID-19. Podjęte badania wskazały na pewne style działań nauczycieli wobec dynamiki kryzysu /zmiany w sferze edukacji. Pomocna w analizie narracji badanych okazała się matryca archetypów Carla Gustawa Junga – odzwierciedlająca główne kody kulturowe, z którymi identyfikują się ludzie i których pochodną są określone zachowania, style działania, reakcje czy wybory. W bardzo plastyczny sposób pozwoliła ona zobaczyć, a nawet nazwać, główne sposoby reagowania na kryzysową sytuację badanych osób i przy okazji wskazała, jakie naturalne zasoby kadry pedagogicznej aktywowały się w dobie kryzysu podyktowanego zmianami związanymi z ochroną zdrowia w czasie pandemii oraz w związku z nowymi, wymuszonymi warunkami pracy. Tytuł niniejszej publikacji zaznacza właśnie odniesienie do wskazanej jungowskiej koncepcji.

Wydawca:

Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Miejsce wydania:

Legnica

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.5604/01.3001.0016.1794

Język:

pol

Powiązania:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022 ; Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

×

Cytowanie

Styl cytowania: