Struktura obiektu
Tytuł:

Klient w teorii i praktyce zarządzania jakością

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Client in concepts and quality systems

Autor:

Szczepańska, Katarzyna

Temat i słowa kluczowe:

klient ; zarządzanie jakością ; samoocena

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 643-654

Abstrakt:

Pojęcie klienta w teorii jakości, systemach zarządzania jakością oraz modelach samooceny nie jest w jednakowy sposób definiowane. Stąd wynika różnorodność klasyfikacji klientów przedsiębiorstwa dla potrzeb praktyki zarządzania jakością. Przykładowymi kryteriami podziału mogą być: rodzaj wpływu, odnoszone korzyści, miejsce usytuowania na rynku, związki rynkowe. Pojęcie „strony zainteresowane” stosowane w modelach samooceny (EFQM, PNJ, CAF) wskazuje na szeroki kontekst znaczeniowy. Dlatego definiowanie grup klientów przedsiębiorstwa otwiera dyskusję nad spójnością terminologii zawartej w systemach zarządzania jakością i modelach samooceny. Celem artykułu jest wskazanie możliwości definiowania klienta z perspektywy zarówno teorii, jak i praktyki oceny poziomu zarządzania jakością w przedsiębiorstwach.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151 ; Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: