Object

Title: Teoretyczne i metodyczne implikacje komunikacji marketingowej w Europie wielu kultur językowych

Title in english:

Theoretical and Methodological Implications of Marketing Communication in Multicultural and Multilingual Europe

Creator:

Światowy, Grażyna

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 17, s. 13-24

Abstrakt:

The paper is an introduction to problems addressed at the conference, demonstrating the role of communication as human interaction aimed at completion of personal, public and economic goals. In the face of increased competition and rivalry, continuous improvement of intellectual competence is a particularly important issue, especially in regard to skilful and efficient communication. This challenge relates also to building the European knowledge society, as one of priorities of the EU social policy. The EU framework supports multiple programs for development of sciences and education in regard to culture and language. Theoretical divagations help clarify key concepts of the subject, as well as various models of communication and their practical application. The author outlines methodical issues of the subject: how to teach, measure and study linguistic competence in the context of cultural determinants, and how to cope with psychological barriers of informational perception.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2008

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:124742

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 17 ; Komunikacja marketingowa w Europie wielu kultur językowych

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information