Struktura obiektu
Tytuł:

Człowiek i zmiana w organizacji procesowej. Problemy angażowania się pracowników w doskonalenie procesów

Tytuł odmienny:

People and Change in a Process Organisation. Problems of Employee Engagement in Business Process Improvement

Autor:

Brajer-Marczak, Renata ; Nowosielski, Stanisław

Współtwórca:

Lichtarski, Jan. Redakcja ; Nowosielski, Stanisław. Redakcja ; Zając, Czesław. Redakcja

Temat i słowa kluczowe:

organizacja procesowa ; zmiany w organizacji procesowej ; zaangażowanie pracowników ; czynniki stymulujące i hamujace zaangażowanie ; process organization ; changes in process organisation ; business process improvement ; people in process organisation ; employee engagement ; drivers and inhibitors of engagement

Opis:

Brajer-Marczak, R. i Nowosielski, S. (2024). Człowiek i zmiana w organizacji procesowej. Problemy angażowania się pracowników w doskonalenie procesów. W: J. Lichtarski, S. Nowosielski, C. Zając (red.), W kręgu zmiany organizacyjnej. Księga jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowo-dydaktycznej Profesor Grażyny Osbert-Pociechy (s. 58-72). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Doskonaleniu procesów biznesowych towarzyszy wprowadzanie wielu zmian o różnym charakterze. Zdolność do zmian jest moderowana przez wiele czynników dotyczących zasobów finansowych, informacyjnych i technicznych. Jednak w dużej mierze jest ona determinowana czynnikami „miękkimi”, związanymi z cechami i zachowaniami ludzi na różnych stanowiskach. Celem rozdziału jest określenie zakresu angażowania się pracowników w doskonalenie procesów biznesowych, a także wskazanie czynników stymulujących i hamujących to zaangażowanie. Na podstawie wyników studiów literaturowych i własnych badań empirycznych stwierdzono, że ważna jest analiza aktywności całego układu powiązanych w organizacji procesowej stanowisk i ról, począwszy od dyrektora, odpowiedzialnego za procesy, poprzez właściciela procesu, analityków, inżynierów procesu itp., a skończywszy na pracownikach, angażujących się w doskonalenie procesów. Budowanie zaangażowania pracowników do doskonalenia procesów, to ciąg powiązanych ze sobą zadań, na różnych szczeblach zarządzania organizacją.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2024.14.7.04

Język:

pol

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: