Struktura obiektu
Tytuł:

Zastosowanie wybranych metod data mining w segmentacji klientów

Tytuł publikacji grupowej:

Debiuty Studenckie

Tytuł odmienny:

Application of Selected Data Mining Methods in Customer Segmentation

Autor:

Sokołowski, Kamil

Współtwórca:

Grześkowiak, Alicja. Redakcja ; Peternek, Piotr. Redakcja

Temat i słowa kluczowe:

analiza danych ; RFM ; k-średnich ; segmentacja klientów ; reklama ; targetowanie ; klastry ; data analysis ; k-means ; client segmentation ; advertising ; targeting ; cluster

Opis:

Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii i finansach / pod red. Alicji Grześkowiak i Piotra Peterneka. - Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2022, s. 76-93

Abstrakt:

Niniejszy artykuł przedstawia wykorzystanie wybranych metod eksploracji danych w segmentacji klientów. W artykule poruszono na wstępie problematykę segmentacji oraz reklamy, gdzie jest ona obecnie bardzo często wykorzystywana. Reklama jest obecnie bardzo ważnym czynnikiem w budowaniu i promocji marki. Następnie, po dokonaniu przeglądu literatury na tematy związane z algorytmami eksploracji danych, przeprowadzono analizy bazodanowe. Podzieliły one konsumentów na grupy różniące się między sobą zarówno cechami, jak i zachowaniem. Analizy te wskazały również, które klastry klientów mogą być ważne dla przyszłych kampanii marketingowych.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2023

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2023.09.3.06

Język:

pol

Powiązania:

Debiuty Studenckie 2023 ; Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii i finansach

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: