Struktura obiektu
Tytuł:

Udział rodziców we wczesnej nauce czytania ich dzieci

Tytuł publikacji grupowej:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona

Tytuł odmienny:

Parental involvement in their children’s early reading education

Autor:

Grelowska, Wanda ; Buchla, Małgorzata

Współtwórca:

Bernatek-Zaguła, Izabela. Redakcja

Temat i słowa kluczowe:

wczesne czytanie ; współpraca przedszkola z rodzicami ; motywowanie do nauki

Opis:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 52(3)/2024, s. 61-71

Abstrakt:

Przedstawione w tekście wyniki badań dotyczą udziału rodziców w procesie nauki czytania, który jest realizowany zarówno w przedszkolu, jak i w domu rodzinnym dziecka. Celem naczelnym prowadzonych analiz było określenie stopnia zaangażowania rodziców w realizację zadań zainicjowanych przez nauczycieli. Anonimowe badania ankietowe przeprowadzone wśród rodziców dzieci objętych eksperymentem w placówkach przedszkolnych województwa dolnośląskiego sprzyjały uzyskaniu rzetelnych odpowiedzi. Na uwagę zasługują wytypowane przez respondentów rodzaje czynników inicjujących czytanie w domu. Podjęcie takiego przedsięwzięcia nastąpiło w wyniku oceny umiejętności nauki czytania przez rodziców. Wysokie wskaźniki dały asumpt do podjęcia i kontynuacji ćwiczeń. Wyniki analiz badawczych mogą zatem być inspiracją do podjęcia podobnych działań na gruncie przedszkola i domu rodzinnego dziecka.

Wydawca:

Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Miejsce wydania:

Legnica

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.5604/01.3001.0055.1119

Język:

pol

Powiązania:

Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 52(3)/2024

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

×

Cytowanie

Styl cytowania: