Object structure
Title:

Istota oraz metody badań neuromarketingowych

Group publication title:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Title in english:

Essence and methods of neuromarketing research

Creator:

Gregor, Bogdan ; Wdowiak, Łukasz

Subject and Keywords:

neuromarketing ; badania neuromarketingowe ; elektroencefalografia ; EEG ; reklama ; neuromarketing research ; electroencephalography ; advertising

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 50-61

Abstrakt:

Neuromarketing i badania neuromarketingowe to nowy obszar nauki odgrywający coraz większą rolę w marketingu i przedmiot ożywionej dyskusji metodologicznej w ramach badań marketingowych. Badania neuromarketingowe są skierowane na określenie reakcji mózgu na bodźce marketingowe. W artykule podjęto próbę przybliżenia istoty badań neuromarketingowych oraz stosowanych metod badawczych. Wykorzystywane są przede wszystkim metody zaczerpnięte z neurologii. Najwięcej miejsca poświęcono metodzie wykorzystującej elektroencefalografię (EEG). Dokonano oceny możliwości użycia tej metody w testowaniu przekazów reklamowych. W tym celu przeprowadzono eksperyment laboratoryjny z udziałem 20 osób w wieku 20-25 lat, który potwierdził użyteczność tej metody w projektowaniu skutecznych kampanii reklamowych. Wskazano na ograniczenia w wykorzystaniu technologii umożliwiającej monitorowanie pracy mózgu w badaniach neuromarketingowych. Zwrócono także uwagę na kwestie etyczne związane z neuromarketingiem

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2016

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2016.459.05

Language:

pol

Relation:

Badania marketingowe - zmiany w metodologii i technikach badawczych ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: