Object structure
Title:

Style podejmowania decyzji zakupowych a zachowania konsumentów w symulowanych zakupach w środowisku porównywarki cenowej

Group publication title:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Title in english:

Consumer decision-making styles vs. consumer behavior in simulated shopping in the environment of price comparison websites

Creator:

Mącik, Radosław

Subject and Keywords:

porównywarki cenowe ; opinie o produktach i sprzedawcach ; style podejmowania decyzji zakupowych ; price comparison sites ; online reviews of products and vendors ; consumer decision-making styles

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 152-166

Abstrakt:

W artykule przedstawiono koncepcję i wyniki eksploracyjnego badania nad wpływem stylów podejmowania decyzji zakupowych na zachowania konsumentów w symulowanej sytuacji zakupowej wymagającej posłużenia się porównywarką cenową. Korzystając ze zmodyfikowanego modelu akceptacji technologii opartego na zaufaniu, wzbogaconego o style podejmowania decyzji zakupowych, otrzymano model strukturalny, szacowany przez PLS-SEM. Wyniki sugerują, że wpływ stylów podejmowania decyzji zakupowych jest zróżnicowany: od dość silnych całkowitych wpływów stylu wrażliwości na wartość i cenę, perfekcjonistycznego i zmęczenia natłokiem informacji, do słabszych dla stylów wrażliwości na markę, rekreacyjnego i ekowrażliwego. W efekcie cechy konsumenckiej osobowości mierzonej poprzez style podejmowania decyzji zakupowych wpływają na korzystanie z porównywarki cenowej jako internetowej pomocy decyzyjnej

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2016

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2016.460.14

Language:

pol

Relation:

Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: