Struktura obiektu
Tytuł:

The asset value of franchising

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Research Papers of Wrocław University of Economics

Autor:

Sichel, Debora Lacs

Temat i słowa kluczowe:

trademark ; internationalization ; consumer ; intangible assets ; znak towarowy ; internacjonalizacja ; konsument ; aktywa niematerialne

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 515; s. 109-122

Abstrakt:

Franchising is perceived as a marketing concept used to expand business. The paper discusses the development of franchising agreements in the context of the expansion of a trademark from a local or national level to international markets. It aims at determining how the economic integration has contributed to the development of franchising agreements. The author focuses on the fashion industry and analyses two different international brands: H&M and Zara, taking into account their market targets and international expansion

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.515.08

Język:

eng

Powiązania:

Global Challenges of Management Control and Reporting ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 515

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: