Struktura obiektu
Tytuł:

Wybrane algorytmy machine learning w marketingu

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Selected Machine Learning algorithms in marketing+A6

Autor:

Pondel, Maciej ; Korczak, Jerzy

Temat i słowa kluczowe:

ekspolarcja danych marketingowych ; machine learning ; Hadoop ; MLlib ; reguły asocjacyjne ; association rules ; Spark

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 23-38

Abstrakt:

W artykule zaprezentowano wybrane metody i narzędzia machine learning, wykorzystujące najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne, które mogą być używane przez podmioty prowadzące działalność handlową w modelu omnichannel w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na trudnym i turbulentnym rynku internetowym. Opisane zostaną metody pracy użytkownika platformy Real-Time Omnichannel Marketing (menedżera, analityka marketingu), poszukującego nietrywialnej, nowej i użytecznej wiedzy, którą będzie mógł wykorzystać w procesie podejmowania decyzji. Pokazano kilka przykładów zastosowań algorytmów machine learning. W szczególności opisano metody poszukiwania wzorców zachowań klienta, które zilustrowano eksperymentami wykonanymi na rzeczywistych danych. Pozyskana wiedza może być użyta w sposób automatyczny w procesach komunikacji z klientem m.in. do zwiększenia szansy zakupu, polepszenia satysfakcji klienta, zmniejszenia ryzyka odejścia klienta czy optymalizacji marży na produkcie

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.526.02

Język:

pol

Powiązania:

Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: