Struktura obiektu
Tytuł:

Model biznesowy a wzrost wartości przedsiębiorstwa

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Business model versus an increase in the value of enterprise

Autor:

Żabiński, Ryszard

Temat i słowa kluczowe:

zarządzanie wzrostem wartości ; wartość dla klienta ; model biznesowy ; internacjonalizacja ; business models of the company ; increase in the value of the company ; marketing ; innovations

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 118-132

Abstrakt:

W pracy analizowano modele biznesowe największych polskich przedsiębiorstw oraz wybranych firm o największej dynamice wzrostu wartości. Celem pracy było wskazanie, jak stosowane modele biznesowe wpływały na wzrost wartości firm. Badane przedsiębiorstwa osiągnęły dużą wartość majątku i wysoką dynamikę jego wzrostu, głównie dzięki unikatowej propozycji wartości. Większość uzyskanych efektów w zakresie oferowanej odbiorcy wartości wiązała się ze stosowaniem innowacji. W pierwszej grupie podmiotów dominujące znaczenie dla szybkiego i trwałego wzrostu wartości przedsiębiorstwa miały: wzrost organiczny osiągnięty dzięki umiejętnemu pozyskiwaniu kapitału, przejęcia innych firm, tworzenie własnych firm, szybka internacjonalizacja. W drugiej grupie do najważniejszych komponentów modelu biznesowego zaliczono umiejętność pozyskiwania finansowania, wykorzystywania trendów społecznych, innowacje produktowe, unikatowe kompetencje umożliwiające wchodzenie na rynki zagraniczne

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.526.11

Język:

pol

Powiązania:

Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: