Object

Title: Kluczowe czynniki sukcesu projektów crowdfundingowych

Title in english:

Key success factors of crowdfunding projects

Creator:

Ciechan-Kujawa, Marlena ; Goldmann, Katarzyna

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2018, Nr 513, s. 55-65

Abstrakt:

W artykule zaprezentowano wyniki badania, którego celem było określenie kluczowych czynników sukcesu projektów crowdfundingowych. Do badania wybrano projekty finansowania społecznościowego z obszaru sportu, technologii oraz crowdfundingu udziałowego. Analizowano wpływ na sukces projektu takich czynników, jak: cel projektu i jego poziom finansowy, cechy wyróżniające, prezentacja, korzyści, poziom wiarygodności, promocja, zaangażowanie autora i platforma crowdfundingowa. Stwierdzono, że najbardziej istotne są: właściwe sformułowanie celu z zachowaniem zasady SMART, poziom oryginalności, innowacyjności czy unikatowości proponowanych rozwiązań oraz zapewnienie wysokiego poziomu wiarygodności poprzez zaangażowanie uznanych ambasadorów i partnerów. Zaobserwowano również specyfikę wynikającą z rodzaju realizowanych projektów sportowych, technologicznych i udziałowych

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2018

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2018.513.05 ; oai:dbc.wroc.pl:47023

Language:

pol

Relation:

Rachunkowość a controlling ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 513

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information