Object

Title: Efektywność alternatywnych metod nauki czytania w przedszkolu

Title in english:

Scientific Papers of The Witelon Collegium, no. 44(3)/2022

Creator:

Buchla, Małgorzata ; Grelowska, Wanda

Contributor:

Kowal-Orczykowska, Anna. Redakcja

Description:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022, s. 117-128

Abstrakt:

Najnowsze doniesienia naukowe zachęcają nauczycieli i rodziców do podejmowania prób nauki czytania z dziećmi najmłodszymi. Analizy osiąganych rezultatów badawczych wskazują na skuteczność tego typu przedsięwzięć. Przedstawiony komunikat z badań jest rezultatem przeprowadzonego eksperymentu pedagogicznego. Materiał badawczy został poprzedzony charakterystyką poszczególnych koncepcji, które znalazły zastosowanie w projekcie dotyczącym poziomu efektywności wybranych metod nauki czytania. Należą do nich: Zabawa w czytanie Glenna Domana, Odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak oraz nauka czytania i pisania metodą fonetyczno-literowo-barwną Bronisława Rocławskiego. Z przeprowadzonych badań wysunięto wnioski skierowane do nauczycieli. Wynika z nich, że warto wprowadzić naukę czytania w przedszkolu, ponieważ daje ona szansę na sukcesy edukacyjne, a nade wszystko korzystnie wpływa na wszystkie sfery rozwojowe dziecka.

Publisher:

Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Place of publication:

Legnica

Date:

2022

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.5604/01.3001.0016.1796 ; oai:dbc.wroc.pl:119905

Language:

pol

Relation:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022 ; Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Group publication title:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information