Obiekt

Tytuł: Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespołów napędowych w samochodach ciężarowych klas tonażowych średniej i ciężkiej w warunkach zachodnioeuropejskich. Wyzwania i ograniczenia – aspekty praktyczne

Autor:

Brach, Jarosław

Opis:

s. 612

Abstrakt:

[Monografia składa się z ośmiu rozdziałów. Wiele z przedstawionych w nich kwestii po raz pierwszy omówiono w takim zakresie w polskiej literaturze fachowej – akademickiej – w ramach jednego zwartego opracowania. W książce usystematyzowano i uporządkowano wiedzę na temat przebiegu procesu ekologizacji ciężkiego taboru samochodowego, ze szczególnym uwzględnieniem ostatnich lat, kiedy ten proces znacznie przyspieszył, wskazano podstawowe wyzwania, szanse i zagrożenia związane z ekologizacją taboru, zwrócono uwagę na konieczność – by przyspieszyć ekologizację drogowego transportu towarowego – uczestniczenia w projektach implementacyjnych tego rodzaju organów publicznych, w tym władz różnych szczebli, podano liczne przykłady praktycznych wdrożeń taboru bardziej ekologicznego oraz je przeanalizowano, przedstawiono i przeanalizowano możliwe skutki ekologizacji taboru dla przyszłych zielonych, bystro-inteligentnych miast, usystematyzowano podstawy teoretyczne ekologizacji i proekologizacji taboru samochodowego, poprzez podanie licznych studiów przypadków wskazano na rzeczywisty przebieg procesu wdrażania paliw alternatywnych i alternatywnych zespołów napędowych, m.in. na związane z tym główne szanse, wyzwania, problemy i zagrożenia, przeanalizowano sens szerokiej współpracy interesariuszy wdrożonych we wprowadzanie bardziej ekologicznie zrównoważonego drogowego transportu towarowego, wskazano na konieczność tworzenia rozproszonej, zdecentralizowanej, wspierającej i odciążającej dostawców systemowych, sieci produkcji gazu i energii opartej na OZE oraz biogazowniach i minielektrowniach drzewnych; w tym kontekście zwrócono uwagę na konieczność wprowadzania stacji ładowania o docelowo energetycznym obiegu zamkniętym, bazując na doświadczeniach zagranicznych, analizie poddano podstawowe wyzwania, szanse i zagrożenia dotyczące realnej ekologizacji taboru w polskich warunkach. Zaproponowano też autorskie, nowe podstawy teoretyczne i mierniki użyte przy ocenie efektywności eksploatacyjnej i ekologiczności pojazdów na paliwa alternatywne i z alternatywnymi zespołami napędowymi. Opracowanie jest przeznaczone dla niezwykle szerokiego grona odbiorców. Poza studentami kierunków związanych z logistyką, transportem i budową pojaz­dów samochodowych należą do nich właściciele i decydenci w przedsiębiorstwach drogowego transportu ładunków oraz władze różnych szczebli, w tym rządowe i samorządowe.] nota autora.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

książka

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2022.03.9 ; oai:dbc.wroc.pl:120023

Język:

pol

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji