Object structure
Title:

Rola wiedzy w umowach zawieranych przez Internet

Group publication title:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Title in english:

The Role of Knowledge in Contracts Concluded by Internet

Creator:

Zymonik, Krzysztof

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 94, s. 348-356

Abstrakt:

W społeczeństwie informacyjnym coraz większą rolę odgrywa Internet. Przedsiębiorcy szukają coraz atrakcyjniejszych dla konsumentów form sprzedaży. Do takich należą procesy kupna-sprzedaży realizowane przez Internet. Za postępem technicznym i organizacyjnym zdąża prawodawca, coraz częściej traktujący konsumenta jako słabszą stronę gry rynkowej. Chce go chronić przed zagrożeniami, jakie niosą nowe technologie, które pozwalają na wytworzenie produktów wymagających od konsumentów dużej wiedzy. Rozwiązania prawodawcze unijne i krajowe zdecydowanie zwiększają odpowiedzialność przedsiębiorców, także w obszarze transakcji dokonywanych przez Internet. Rozwiązania te mogą wszak chronić konsumentów jedynie na poziomie podstawowym. W dalszym ciągu jest najważniejsza etyka biznesu i obopólne zaufanie przedsiębiorcy i konsumenta.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2010

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 94 ; Wiedza w gospodarce i gospodarka oparta na wiedzy. Edukacja w gospodarce opartej na wiedzy

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: