Object

Title: Regiony uczące się na przykładzie Francji

Tytuł odmienny:

Learning Regions on the Example of France

Autor:

Łaźniewska, Ewa ; Czyżewska, Dorota

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 77, s. 124-135

Abstrakt:

Artykuł dotyczy koncepcji regionu uczącego się (learning region) umiejscowionego w trzech obszarach literaturowych: uczenia się regionalnego, klastrów i sieci powiązań, a także instytucji wspierania innowacyjności. Podstawy teoretyczne learning regions stanowią przyczynek do analizy regionów francuskich jako uczących się oraz do określenia systemu wspierania ich przewagi konkurencyjnej, zwłaszcza na przykładzie Bretanii. Poziom rozwoju innowacyjności poszczególnych regionów we Francji jest zróżnicowany - pomimo dominacji działań prowadzonych w Ile-de-France, obserwuje się liczne inicjatywy podejmowane w tej dziedzinie w pozostałych regionach tego kraju. Regiony francuskie o wiodącej pozycji w dziedzinie innowacji regionalnej można dziś określić jako uczące się, na efekty działań pozostałych należy jeszcze poczekać.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2009

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:123054

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 77 ; Ekonomia, vol. 4 ; Integracja europejska

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Edition name Date
Regiony uczące się na przykładzie Francji Oct 30, 2023

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information