Object

Title: Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej

Title in english:

Social Responsibility as a Source of Competitive Advantage

Creator:

Paliwoda-Matiolańska, Adriana

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 42, s. 168-183

Abstrakt:

Nowadays technological and economic development has increased an importance of giving social legitimacy to business activity. It changes a status and role of a corporation in modern society. Stakeholders theory is a new, dynamic approach to current management dilemmas. The paper presents a thesis that a corporation is able to achieve persistent competitive advantage on the strength of stakeholders management and sustainable development. Stakeholder management and sustainable development as a part of strategic management create innovation, social capital, entrepreneur spirit and environment, reputation of company that leads to the creation of financial and social value.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2009

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:123174

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 42 ; Społeczna odpowiedzialność biznesu: uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information