Object

Title: Oddziaływanie władz publicznych Na mechanizm rynku turystycznego

Title in english:

Public authorities influence on tourism market mechanism

Creator:

Januszewska, Małgorzata ; Nawrocka, Elżbieta

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 735-744

Abstrakt:

Celem artykułu jest przedstawienie istoty oddziaływania władz publicznych na mechanizm rynku turystycznego, identyfikacja głównych instrumentów interwencjonizmu, a także ocena władz publicznych z punktu widzenia ich wpływu na funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i zachowań nabywców na rynku turystycznym. Artykuł jest wynikiem studiów literatury z zakresu teorii regulacji, rynku i ekonomiki turystyki, a także aktów prawnych i obserwacji praktyki gospodarczej. Badania pokazały, że efekty działalności władz publicznych, z punktu widzenia ich wpływu na funkcjonowanie rynku turystycznego, nie są jednoznaczne. Nieodpowiednie bowiem wykorzystanie instrumentów może prowadzić do niesprawności oddziaływania, a to z kolei przyczynia się często do niesprawności rynku.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2011

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:123332

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information