Obiekt

Tytuł: Kalkulacja i weryfikacja parametru Minimum Connecting Time na przykładzie przewoźnika lotniczego X

Tytuł odmienny:

Calculation and Verification of the Parameter Minimum Connecting Time on the Example of Air Carrier X

Autor:

Brząkała, Michał

Współtwórca:

Hanczar, Paweł. Redakcja ; Szozda, Natalia. Redakcja

Opis:

Brząkała, M. (2023). Kalkulacja i weryfikacja parametru Minimum Connecting Time na przykładzie przewoźnika lotniczego X. W: P. Hanczar, N. Szozda (red.), Logistyka i transport (s. 9-21). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Dynamiczny rozwój ruchu lotniczego skutkuje nawracającymi problemami z wyczerpywaniem się przepustowości portów lotniczych. W tym celu kluczowe jest opracowanie wskaźników oraz parametrów, za pomocą których porty lotnicze byłyby w stanie odprawić maksymalną liczbę pasażerów w określonym czasie, przy zachowaniu najwyższych standardów obsługi. Celem artykułu jest kalkulacja, a następnie weryfikacja obowiązujących minimalnych czasów przesiadkowych dla poszczególnych kategorii przepływów pasażerskich na przykładzie przewoźnika lotniczego X. Na podstawie przeprowadzonej analizy, zaprezentowane zostaną rekomendacje oraz zaproponowane usprawnienia. Zastosowaną metodą badawczą jest studium przypadku, czyli tzw. case study. Natomiast zidentyfikowany problem badawczy osadzony jest w kontekście tego, iż obiekt – przewoźnik lotniczy X – musi zdecydować, czy parametr MCT należy zmniejszyć (zwiększając jednocześnie konkurencyjność i liczbę możliwych tranzytów), czy zwiększyć (zmniejszając prawdopodobieństwo wystąpienia nieregularności i kosztów z tym związanych). Sporządzona analiza finansowa wykazała, że przedsiębiorstwo niezwykle precyzyjnie określiło wartości parametru dla poszczególnych stref lotniczych. Analiza ukazała także pewne nieścisłości, na które przedsiębiorstwo powinno szczególnie zwrócić uwagę. Ustalone na optymalnym poziomie czasy MCT zapewnią przewoźnikowi konkurencyjność, zwiększą wskaźnik łączności między poszczególnymi miastami, zmniejszą koszty nieregularności oraz zwiększą stopień wykorzystania aktywów poprzez zmniejszenie liczby tras wymagających połączonych par miast.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2023

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2023.40.6.01 ; oai:dbc.wroc.pl:127285

Język:

pol

Powiązania:

Debiuty Studenckie 2023

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Debiuty Studenckie

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

19 sie 2024

Data dodania obiektu:

9 sie 2024

Liczba wyświetleń treści obiektu:

9

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dlibra.kdm.wcss.pl/publication/165911

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji