Object structure
Title:

Edukacja jako fundament rozwoju: analiza reform w Polsce po 1989 roku

Title in english:

Education as the Foundation of Development: Analysis of Reforms in Poland after 1989

Creator:

Szostak, Ewa ; Kenc, Joanna

Contributor:

Szostak, Ewa. Redakcja ; Baran, Bernardeta. Redakcja ; Olipra, Łukasz. Redakcja

Subject and Keywords:

wiedza ; reformy systemu edukacji ; kompetencje ; gospodarka ; knowledge ; reforms of the education system ; competencies ; economy

Description:

s. 82-94

Abstrakt:

Inwestycje w edukację uznawane są za kluczowy czynnik napędzający rozwój gospodarczy, umożliwiają szybsze wdrażanie nowych technologii i zwiększają konkurencyjność gospodarki. W artykule skoncentrowano się na przeprowadzonych w Polsce od czasu transformacji systemowej reformach systemu edukacji i ich efektach. Jest to wstęp do bardziej wnikliwych analiz, które pozwolą na precyzyjne określenie wpływu przeprowadzonych reform na poszczególne aspekty konkurencyjności gospodarki, rozwój jej innowacyjności czy wzrost produktywności kapitału ludzkiego. Wpływ reform edukacji na gospodarkę jest procesem długotrwałym i złożonym. Choć obserwujemy pozytywne zmiany, przed polskim systemem edukacji wciąż stoją duże wyzwania. Aby w pełni wykorzystać potencjał edukacji dla rozwoju gospodarczego, potrzebne są dalsze reformy i inwestycje.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2024

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2024.84.0.06

Language:

pol

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: