Struktura obiektu
Tytuł:

Problem przemocy rówieśniczej w polskich szkołach - system przeciwdziałania zjawisku

Tytuł publikacji grupowej:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona

Tytuł odmienny:

The problem of peer violence in Polish schools - a system for counteracting the phenomenon

Autor:

Kobes, Paweł

Współtwórca:

Bernatek-Zaguła, Izabela. Redakcja

Temat i słowa kluczowe:

szkoła ; przemoc ; rodzice ; demoralizacja

Opis:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 52(3)/2024, s. 29-40

Abstrakt:

Przemoc rówieśnicza w szkole nie jest zjawiskiem marginalnym, choć nikt nie mierzy skali tego zjawiska. Jednakże do przeciwdziałania jemu wymagane jest współdziałanie szkoły, rodziców oraz wyspecjalizowanych instytucji, jak np. poradnie pedagogiczno-psychologiczne. W obowiązującym stanie prawnym szkoła nie ma mocnej pozycji do tego, aby móc oddziaływać na dzieci i ich rodziców. Natomiast można odnieść wrażenie, że rodzicie stoją ponad całym systemem opieki nad dziećmi, a ich udział w rozwiązywaniu problemu zależy w zasadzie od ich dobrej woli. Do tego nauczyciele, choć znają problem przemocy, to nie potrafią sobie z nim skutecznie radzić.

Wydawca:

Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Miejsce wydania:

Legnica

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.5604/01.3001.0055.0752

Język:

pol

Powiązania:

Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 52(3)/2024

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

×

Cytowanie

Styl cytowania: